Retourneren

Producten waar je niet tevreden over bent kun je tot 90 dagen na factuurdatum terugsturen*. De kosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening, tenzij een artikel defect of niet goed is geleverd. Verpak het product dat je retourneert in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk). Bekijk het product dus gerust zoals je in de winkel zou doen. Zo kun je een Dutch Oven uit de verpakking halen en bekijken, maar zet 'm niet op het vuur. Je ScoutFit-blouse haal je uit z'n plastic verpakking om te passen. Daarna stop je de blouse weer (netjes) terug in de verpakking.  Tip: Pas je ScoutFit-blouse eerst even bij een mede-scout. Zo weet je direct de juiste maat en daarmee voorkom je dat je moet ruilen. Dat scheelt jou verzendkosten en samen sparen we het milieu.

* Uitgezonderd van retourneren zijn artikelen die speciaal voor jou op maat gemaakt worden zoals o.a. naambandjes, gevelbord en diagonaal- en randdassen.


Is een artikel defect of niet goed geleverd?
 
De kosten voor het retourneren zijn dan voor onze rekening. Neem in zo'n geval altijd eerst per mail contact met ons op door je orderbevestiging te sturen naar info@scoutshop.nl. Vermeld hierin welk(e) artikel(en) defect of niet goed geleverd zijn. We kunnen dan direct voor je aan de slag om dit te corrigeren. 

Hoe retourneer of ruil ik een product?

  • Gebruik een stevige verpakking om het product in te pakken. 
  • Vul een ingevuld retourformulier toe aan je pakket. Tip! Bespaar je schrijfwerk en gebruik de retoursticker die op de pakbon zit. 
  • Kies met welke bezorgdienst je je pakket wilt retourneren. De kosten van het retour sturen van je pakket zijn voor jezelf en vergoeden wij niet. Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending naar ons toe. Bewaar daarom ook altijd de track & trace code van je retourzending en vermeld deze bij correspondentie over je retourzending.
    Het adres voor retouren is:
    ScoutShop
    t.a.v. afdeling retouren
    Nulderpad 1
    3896 LV Zeewolde
  • Wil je je geld terug? Dan staat het geld binnen twee weken, na ontvangst van je retour, op je rekening. Let op: terugbetalingen worden gedaan op het rekeningnummer waarmee is betaald en uitbetaald via onze betaalpartner onder de naam ‘Mollie Payments’.
  • Wil je een artikel ruilen? Plaats dan een nieuwe bestelling in de webshop. Je hebt hierdoor het juiste artikel snel in huis. Het artikel dat je niet wilt houden, kun je aan ons retourneren en daarvan ontvang je het geld terug op je rekening.
  • Stuur je je volledige bestelling aan ons retour? Dan ontvang je van ons de verzendkosten van het pakket dat we van ons naar jou hebben gestuurd ook terug. De kosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening.
  • Een artikel ruilen of retourneren kan uiteraard ook in één van onze winkels en is gratis. Mocht de winkel niet voldoende contanten in kas hebben dan nemen zij je retour in ontvangst en staat het geld binnen twee weken op je rekening. Let op: terugbetalingen worden gedaan op het rekeningnummer waarmee is betaald en uitbetaald via onze betaalpartner onder de naam ‘Mollie Payments’.

Retourformulier