Leveringsvoorwaarden

ScoutShop is aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk en voldoet aan de algemene leveringsvoorwaarden als gesteld door het keurmerk. Dit is voor jou als klant prettig, want zo weet je precies waar je aan toe bent. Je kunt de volledige tekst hier downloaden.

Artikel 1. Definities
Omdat we ons voor kunnen stellen dat de officiële tekst erg ingewikkeld is, hebben we geprobeerd de leveringsvoorwaarden op deze pagina zo simpel en helder mogelijk te houden. De definities hoeven we dus niet extra uit te leggen, wel zo makkelijk.

Artikel 2. Identiteit van de ondernemer
Dit is ScoutShop. ScoutShop is de winkel van de Vereniging Scouting Nederland. We hebben ook een eigen kwaliteitslabel voor producten: ScoutProof.

Larikslaan 5
3833 AM Leusden
Nederland
Telefoon 033-4960922
KvK-nummer 310241553
BTW-nummer NL 0025.85.248.B.01

 Als je hier klikt vind je de overige contactgegevens en de openingstijden van de klantenservice.

Artikel 3. Toepasselijkheid
De leveringsvoorwaarden staan duidelijk op onze website en als je iets bij ons koopt brengen we ze bij je onder de aandacht. Dat is belangrijk, want in de leveringsvoorwaarden staat wat wij voor je doen en wat we van je verwachten als je iets bij ons koopt. Soms zijn er op een product aanvullende voorwaarden van toepassing. Dan zorgen we ervoor dat dit heel duidelijk vermeld staat, zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Artikel 4. Het aanbod
We zorgen ervoor dat je zeker weet wat, wanneer en hoe je iets bij ons kunt kopen, wat het kost en hoe je het kunt ruilen of laten repareren. Hoewel we ons best doen alle informatie zonder foutjes aan je te tonen, kan het zijn dat er iets niet klopt. Je mag ons daar dan aan houden, behalve wanneer je duidelijk van tevoren had kunnen weten dat het ook echt een foutje was. 

Artikel 5. De overeenkomst
Winkelen bij ScoutShop doe je online, in een veilige webomgeving. Als je een bestelling bij ons doet, krijg je daarvan een bevestiging per e-mail. Wij voegen alle informatie en gegevens die je nodig hebt bij je bestelling. In de productinformatie, in jouw account of bij de downloads vind je alles wat je nodig kan hebben terug. Je krijgt van ons een factuur bij je bestelling. Die moet je goed bewaren. 

Artikel 6. Herroepingsrecht
Producten waar je niet tevreden over bent kun je tot 90 dagen na factuurdatum terugsturen of ruilen. Graag wel in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk). We sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling terug op je rekening.

Artikel 7. Jouw verplichtingen tijdens bedenktijd
Tijdens de bedenktijd mag je het product uitpakken of gebruiken zoals je dat in de winkel zou doen. Gebruik je het product zodanig dat het niet meer in 'winkelstaat' is, dan kan het zo zijn dat je minder geld voor het product terugkrijgt.

Artikel 8. Jouw verplichtingen bij herroeping
Als je een product wilt terugsturen, laat je ons dat binnen 90 dagen weten via het online formulier. Je zorgt ervoor dat het product in de originele staat en verpakking bij ons terecht komt. Pak het dus zorgvuldig in. Terugsturen is gratis als je gebruik maakt van een DHL-ServicePoint. Kies je een andere postbezorger, dan betaal je de kosten voor verzending zelf.

Artikel 9. Verplichtingen van ScoutShop bij herroeping
Als je bij ons hebt aangegeven dat je iets terug gaat sturen, zorgen wij dat je een bevestiging ontvangt zodra wij het product retour hebben ontvangen. Wil je iets ruilen voor een goedkoper product, dan ontvang je het verschilbedrag van ons terug. Kies je een duurder product, dan incasseren we het verschilbedrag op het door jou opgegeven rekeningnummer. Het nieuwe product ontvang je binnen drie werkdagen na ontvangst van jouw retour. Wil je niet ruilen maar stuur je je aankoop gewoon naar ons terug omdat je er niet blij mee bent, dan ontvang je het aankoopbedrag in twee weken terug op je rekening.

Artikel 10. Uitsluiting herroepingsrecht
Er zijn een paar producten die je niet terug kunt sturen: producten die we speciaal voor jou hebben gemaakt, zoals naambandjes of –insignes, ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen en kosten voor bijzondere verzendopties (bijvoorbeeld bij vuurschalen of grote en zware tenten). 

Artikel 11. De prijs
Er is geen verschil tussen de prijzen in onze winkels en op onze website. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw. Als lid van Scouting Nederland ontvang je korting op sommige producten. We noemen dat ledenvoordeel. Dit staat in dat geval duidelijk aangegeven bij het product. Je kunt er alleen gebruik van maken als je bent ingelogd met je Mijn Scouting-account. Achteraf kunnen we het ledenvoordeel niet alsnog verrekenen. Alle bestellingen vanaf €100,- worden gratis verzonden, met uitzondering van de groeps- en ploegtenten. Voor bestellingen tot €15,- of voor bestellingen die bestaan uit informatiemateriaal of badges (max. 25 stuks) bedragen de order- en verzendkosten €3,-. Bij alle andere bestellingen bedragen de order- en verzendkosten €6,50. Groeps- of ploegtenten en vuurschalen worden vanwege hun omvang en het gewicht speciaal verzonden. Hiervoor bedragen de kosten €25,- per product.

Artikel 12. Nakoming van de overeenkomst en garantie
Je hebt recht op een goed product. Is er toch iets mee aan de hand? Dan lossen we dat samen op. Hierbij volgen we uiteraard altijd de wet.

Artikel 13. Levering en uitvoering
We moeten er officieel voor zorgen dat je je bestelling uiterlijk binnen dertig dagen in huis hebt, tenzij we daar vooraf een andere afspraak over hebben gemaakt. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk. Op dat moment kun je afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling zo snel mogelijk teruggestort. Zelf vinden we dertig dagen best wel lang, daarom ontvang je je bestelling – mits in voorraad – in principe tussen 1 en 3 werkdagen thuis. Als een product beschadigd of kwijt raakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid. 

Artikel 14. Duurtransacties
Dit artikel gaat over abonnementen. Die hebben we niet.

Artikel 15. Betaling
Als wij je vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we direct na ontvangst je bestelling in orde. Spreken we een andere betalingswijze af, dan rekenen we erop dat je je hieraan houdt. Als we geen betaling ontvangen, zullen we je daaraan herinneren. Als dat niet helpt dan rekenen we de incassokosten aan je door. Klopt iets niet in de betaalgegevens? Laat het ons dan weten

Artikel 16. Klachtenregeling
We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je tevreden bent. Heb je een klacht? Dan doen we alles om die klacht te verhelpen. Op de klantenservicepagina vind je onze klachtenprocedure. Als je een klacht hebt, laat het ons dan snel weten. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk, dan kunnen we je goed helpen. Je ontvangt van ons een ontvangstbevestiging en uiterlijk binnen 14 dagen krijg je antwoord van ons. We helpen je direct, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten. Natuurlijk helpen we je het liefst zelf, maar je kunt een klacht ook indienen bij Stichting Webwinkel Keurmerk of het ODR-platform van de Europese Unie. 

Artikel 16. Geschillen
Komen we er echt niet uit? Dan kun je besluiten de zaak binnen 12 maanden voor te leggen aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

Artikel 17. Branchegarantie
ScoutShop is aangesloten bij Stichting Webwinkel Keurmerk. Als de geschillencommissie besluit dat je een betaling tegoed hebt, staat deze organisatie er garant voor dat je die betaling krijgt voor bedragen tot € 10.000,-. Je moet schriftelijk een beroep doen op de branchegarantie, als je daarvan gebruik wilt maken.

Artikel 18. Aanvullende of afwijkende bepalingen
Als we in de toekomst iets wijzigen in de voorwaarden, dan laten we dat weten via de website. Veranderingen zijn nooit nadelig voor jou als klant.