Welkom

Categorieën

Categorie navigatie:

Leveringsvoorwaarden

Hier vind je onze leveringsvoorwaarden. Mocht je nog vragen hebben, aarzel niet en mail ons.

Klik hier om de voorwaarden conform Webshop keurmerk te dowloaden.

Verkoop en Betaling

Alle vermelde prijzen zijn in euro's en inclusief BTW. Bij aanbiedingen geldt: op=op.
Bestellers zijn persoonlijk verantwoordelijk voor de betaling van de door hen bestelde artikelen.
Bij de webshop verloopt de betaling via iDeal.
Vanaf 1-1-2014 is het niet meer mogelijk online met incasso te betalen.
Kun je niet met iDeal betalen, geef dan je bestelling door via het bestelformulier en voorzie deze van een handtekening.
Stuur dit naar de ScoutShop toe en wij zullen de bestelling verwerken.
Het formulier kan gestuurd worden naar:
ScoutShop
Larikslaan 5
3833 AM Leusden

Inscannen mag ook, stuur dan een email naar shop@scouting.nl

Houd wel rekening met een langere levertijd van 5-7 werkdagen!

Let op: bij betaling met eenmalige machtiging, zijn backorders niet mogelijk.

Achteraf betalen?

Wil je liever niet 100% vooruit betalen, maar gedeeltelijk achteraf betalen? Ook dat kan!
Noteer de producten die je wilt hebben en neem contact op met de ScoutShop. De ScoutShop zal dit vervolgens voor je verzorgen.
Houd wel rekening met een langere levertijd van 10-15 werkdagen.

Bij de ScoutShop winkels is alleen contante en/of PIN betaling mogelijk. Winkeladressen vind je op Winkels.

Typfouten en prijswijzigingen voorbehouden.

Order- en verzendkosten

Bij alle bestellingen, behalve de groeps- en ploegtenten, geldt: orders boven € 100,00 worden franco (zonder order- en verzendkosten) toegezonden. Bij orders beneden € 100,00 worden order- en verzendkosten in rekening gebracht. 


De order- en verzendkosten zijn kosten, niet alleen de verzending, maar ook kosten voor het order rapen (orderkosten) en administratieve handelingen en verpakkingsmaterialen. Deze variëren van € 3,00 tot € 6,50.
Bespaar deze kosten door orders samen te voegen of langs te gaan bij een van de winkels bij jou in de buurt.

Een overzicht van de handelingskosten is hieronder opgenomen:

Bestellingorder- en verzendkosten (€)
Orderbedrag maximaal € 15,00 3,00
Orderbedrag meer dan € 15,00 en alleen info-materiaal en badges (maximaal 25 stuks) 3,00
Alle overige situaties (behalve tenten) 6,50
Groeps- en ploegtenten 25,00 per tent


Vanwege hun gewicht en omvang kunnen de order- en verzendkosten voor tenten aanzienlijk oplopen, deze worden altijd in rekening gebracht. Het loont de moeite deze, na afspraak, af te halen in Leusden.

Bij de lichtgewicht tenten geldt: boven € 100,00 worden franco (zonder order- en verzendkosten)  toegezonden. Bij lichtgewicht tenten beneden €100,00 worden € 6,50 order- en verzendkosten in rekening gebracht.

Levertijd

De bestellingen worden de eerstvolgende werkdag verwerkt, mits het artikel op voorraad is. Je kunt je pakket na verwerking binnen 1-3 werkdagen verwachten.
Bestellingen die in weekend geplaatst zijn, worden doorgaans op dinsdag geleverd (= eerste leverdag).

Bezorging

De bestelde producten worden overdag bezorgd.
Voor kleine pakketten (minder dan 10 kg) die verstuurd worden via DHL Parcel, geldt het volgende:
- maandag tot en met donderdag, eerst 2 keer overdag, daarna 2 keer in de avond.
- echter, avond aanbieding is alleen mogelijk op maandag tot en met donderdag.
- op vrijdag en zaterdag wordt alleen overdag aangeboden.

Grote pakketten (meer dan 10 kg) worden alleen doordeweeks overdag bezorgd.

Let op: Als het factuuradres afwijkt van het leveradres, wordt dit niet verwerkt. Want de factuur wordt altijd samen met de goederen opgestuurd.

Afhalen Leusden

Het is mogelijk om je bestelling af te halen in Leusden bij het centrale magazijn. ScoutShop Leusden is dus géén winkel. Bij het afronden van je bestelling kan je kiezen voor 'Afhalen Leusden'. De bestelling kan je dan na 1 werkdag vanaf 15:00 afhalen en de dagen daarna kan je van 9:00-16:30 terecht voor het afhalen van je bestelling.

Bestellingen samenvoegen

Het samenvoegen van bestellingen is helaas niet mogelijk.
Ben je iets vergeten te bestellen op een zojuist geplaatste bestelling, neem dan direct telefonisch of per e-mail contact met ons op.
Wij kunnen dan regelen dat je er toch nog iets aan kunt toevoegen.

Let op: Als je zelf meerdere bestellingen plaatst en betaalt, kunnen we die niet samenvoegen. Dubbele verzendkosten kunnen dan ook niet verrekend worden.

Retour/omruiling

Goederen, mits in nieuwstaat en met de verpakking, kunnen tot 90 dagen na factuurdatum worden teruggenomen of geruild worden. Graag producten netjes in verpakking terugdoen en deugdelijk verpakken. Voor blousen etc. geldt: netjes opgevouwen in de plastic zak.

Omruiling:
Optie 1: Retourzendingen via TNT post (voldoende frankeren) 
Optie 2: Retourzendingen via DHL servicepoint. Aan deze retourservice van de ScoutShop zijn geen extra kosten verbonden. Op www.dhlforyou.nl kun je het dichtsbijzijnde servicepoint vinden.

Volledig retourzenden:
Optie 1: Retourzendingen via TNT post (voldoende frankeren) 
Optie 2: Retourzendingen via DHL servicepoint. Aan deze retourservice van de ScoutShop zijn geen extra kosten verbonden. Op www.dhlforyou.nl kunt je het dichtsbijzijnde servicepoint vinden.

De ScoutShop vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 90 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt (moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Klik hier om het retourformulier te downloaden.

Ledenvoordeel

Kortingen voor leden zijn in de catalogus en in de webshop aangegeven als " Ledenvoordeel" op bepaalde producten.
Om gebruik te maken van het "Ledenvoordeel" moet je inloggen met je Scouts Online account (SOL).
Als je dan het product bestelt, zal de ledenprijs automatisch berekend worden in de winkelwagen.

Let op: Indien je dus niet inlogt met je SOL account, wordt de korting niet berekend. Het is niet mogelijk dit achteraf te corrigeren.

Als je nog geen Scouts Online account hebt, ga dan naar www.sol.scouting.nl en vraag er eentje aan. Voor vragen over je Scouts Online account kan je terecht bij helpdesk@scouting.nl en niet bij de ScoutShop.

CadeauCards

Klik hier om informatie over het inleveren van Cadeaucards te downloaden.

Catalogus

Standaard sturen wij bij elke bestelling een catalogus mee.
Indien je, bij je bestelling geen catalogus wilt ontvangen, graag even aangeven bij de bestelling.

Wil je een losse catalogus thuis ontvangen, dan kun je die aanvragen via onderstaande link.

Reparatie/garantie

Indien een product kapot is gegaan, kun je deze naar ons terugsturen.
Voor kleding geldt dat we deze alleen gewassen terug kunnen nemen.
Dan gaan we er naar kijken en laten we je per e-mail weten hoe we het kunnen oplossen.
Alle producten hebben standaard een garantie van 2 jaar op fabricagefouten.
Per merk kan de garantie nog uitgebreider zijn. Kijk hiervoor op de website van het betreffende merk.
Op de eigen tenten van de ScoutShop zit standaard een garantie van 10 jaar op fabricagefouten.

Vul het reparatieformulier in en geef daarop aan wat het defect is en stuur dit samen met het kapotte product naar:
ScoutShop
Larikslaan 5
3833 AM Leusden

Optie 1: Retourzendingen via TNT post (voldoende frankeren)
Optie 2: Retourzendingen via DHL servicepoint. Aan deze retourservice van de ScoutShop zijn geen extra kosten verbonden.
Op www.dhlforyou.nl kun je het dichtsbijzijnde servicepoint vinden.

Klik hier om het reparatieformulier te downloaden.

 

Jeugdsportfonds / Stichting Leergeld / Cultuurfonds

Voor bestellingen met een waardebon van Jeugdsportfonds / Stichting Leergeld / Cultuurfonds, geldt de volgende manier om te bestellen.

Wij ontvangen graag, via de post of via een e-mail naar shop@scouting.nl, de volgende informatie:
- adresgegevens van Jeugdsportfonds / Stichting Leergeld / Cultuurfonds
- een contactpersoon bij Jeugdsportfonds / Stichting Leergeld / Cultuurfonds die over de bestelling gaat.
- een bevestigingsbrief met een kenmerk van Jeugdsportfonds / Stichting Leergeld / Cultuurfonds.
- de adresgegevens (inclusief emailadres en telefoonnummer) van jou of waar de bestelling naar toe gestuurd moet worden.
- alle artikelnummers van de te bestellen producten en de aantallen.

Na ontvangst van bovenstaande gegevens, zullen wij een factuur aanmaken op naam van Jeugdsportfonds / Stichting Leergeld / Cultuurfonds. Deze factuur sturen wij naar hen op, ter betaling.
Zodra we de betaling hebben ontvangen, zullen we de bestelling opsturen naar jou (of het adres wat je opgeeft).

Suggesties

Heb je suggesties hoe wij je beter van dienst kunnen zijn? Laat het ons weten, door een e-mail te sturen naar shop@scouting.nl. Wij verbeteren onze dienstverlening voortdurend en stellen jouw reactie daarom zeer op prijs.

Klachten

Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening zoals je die ervaren hebt. Toch vragen wij je vriendelijk om de klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Onze gegevens: ScoutShop t.a.v. klantenservice, Larikslaan 5, 3833 AM Leusden, email: shop@scouting.nl of telefonisch 033-4960922.                                                       

Na ontvangst van jouw klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.

Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kun je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar (ScoutShop) bij is aangesloten.  Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om het geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Persoonsgegevens

 Persoonsgegevens zijn persoonlijke gegevens zoals je naam, adres of e-mailadres etc. die je aan ons verstrekt. Bij het doen van een aankoop op ScoutShop word je gevraagd om een aantal persoonsgegevens in te vullen zoals je naam, e-mailadres, afleveradres en gegevens om de betaling te kunnen verwerken. Deze persoonsgegevens worden alleen gebruikt om je bestelling af te handelen. Bij ons worden deze persoonsgegevens opgeslagen voor de boekhouding. En deze persoonsgegevens worden online opgeslagen in jou persoonlijk account.

Bij het verwerken van persoonsgegevens geldt dat alleen de gegevens gebruikt worden die jij zelf actief achtergelaten hebt op ScoutShop. Wij stellen persoonsgegevens nooit aan derden ter beschikking, met uitzondering van partijen die betrokken zijn bij het uitvoeren van de overeenkomst. Persoonsgegevens worden nooit voor andere doeleinden gebruikt dan waarvoor je ze aan ons hebt verstrekt, namelijk het uitvoeren van de overeenkomst.

Bedrijfsgegevens

ScoutShop is de winkel van Scouting Nederland
Larikslaan 5
3833 AM Leusden
Nederland
Tel. 033-4960922
Telefonisch bereikbaar van maandag tot donderdag van 8:30-12:30 en van 13:00-16:30 en op vrijdag van 8:30-12:30

KvK-nummer 310241553
BTW-nummer NL 0025.85.248.B.01 

Scouting Nederland is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland. Scouting zorgt voor een leuke en spannende vrijetijdsbesteding. De vereniging biedt ieder kind een veilige en leerzame speelomgeving en biedt uitdagende activiteiten voor jongeren.

Disclaimer

Informatie over het gebruik van cookies, etc. vind je via de onderstaande link:

https://www.scouting.nl/disclaimer/cookie-statement